Ekologia i
sieciówka? Coraz więcej marek sieciowych podejmuje działania na rzecz ekologii.
H&M stworzył podstronę o swoim zaangażowaniu w odpowiedzialną modę. Łączyło
się to z nową kolekcją H&M Counsious. To jest kolekcja z co najmniej 50% z ekologicznych materiałów. W nowej kolekcji
użyto 2 nowych materiałów. Vegea, która powstała z odpadów po produkcji
winogron. Jest to w pełni naturalny materiał. Kolejnym materiałem jest
Circuloze czyli materiał, który powstał ze 100% zużytej bawełny. H&M to
pierwsza marka, której udało się stworzyć taki materiał.
Poza tym od 2030 roku jak deklaruje marka wszystkie produkty mają powstawać z materiałów z
recyklingu lub pozyskanych w odpowiedzialny sposób. Według marki reguła ta
dotyczy już 57% jej materiałów. Marce przyświeca hasło
zamkniętego obiegu, ponownego wykorzystania ubrań, personalizacji.
Czy
widzieliście, że obecnie do produkcji ubrań używa się tylko 1% bawełny
organicznej? H&M jako jeden z założycieli organizacji OCA pracuje nad
zwiększeniem jej ilości na rynku. H&M nabywa też puch, który powstał w
poszanowaniu przyrody i jest największym jego odbiorcom.
Marka
postanowiła do 2030 roku używać materiałów do produkcji ubrań pozyskanych
etycznie i z recyclingu. Brand wdraża poza innowacyjnymi inne ekologiczne materiały jak lyocell, wełna z
recyclingu, len. Poliester czy plastik pochodzące
z recyclingu to alternatywa jako wykorzystanie ponowne używanego wcześniej
produktu.
Bardzo cieszy
fakt, że H&M podaje daty wdrożenia działań. To klienci niejako poprzez
odpowiedzialność, świadomość ekologiczną sprawiają, że marki chcą być bardziej
transparentne. Innowacyjne działania w sprawie produkowania nowych
ekologicznych materiałów wykorzystanych może dziś w małym stopniu, ale w
przyszłości może większym przyczynia się do zmiany. Czy kiedyś marki sieciowe miały
stanowisko osoby od zaangażowanej mody, chyba nie? Fajnie, że marki sieciowe
podejmują pewne działania. Trudno być marką odpowiedzialną i niewielu firmom
się to udaje, ale dobrze, że sieciówki podejmują jakieś kroki by używać naturalnych materiałów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz