sobota, 11 kwietnia 2020

H&M and fashion consious?


Ekologia i sieciówka? Coraz więcej marek sieciowych podejmuje działania na rzecz ekologii. H&M stworzył podstronę o swoim zaangażowaniu w odpowiedzialną modę. Łączyło się to z nową kolekcją H&M Counsious. To jest kolekcja z co najmniej 50% z  ekologicznych materiałów. W nowej kolekcji użyto 2 nowych materiałów. Vegea, która powstała z odpadów po produkcji winogron. Jest to w pełni naturalny materiał. Kolejnym materiałem jest Circuloze czyli materiał, który powstał ze 100% zużytej bawełny. H&M to pierwsza marka, której udało się stworzyć taki materiał.


 Poza tym od  2030 roku jak deklaruje marka wszystkie  produkty mają powstawać z materiałów z recyklingu lub pozyskanych w odpowiedzialny sposób. Według marki reguła ta dotyczy już  57% jej  materiałów. Marce przyświeca hasło zamkniętego obiegu, ponownego wykorzystania ubrań, personalizacji. 


Czy widzieliście, że obecnie do produkcji ubrań używa się tylko 1% bawełny organicznej? H&M jako jeden z założycieli organizacji OCA pracuje nad zwiększeniem jej ilości na rynku. H&M nabywa też puch, który powstał w poszanowaniu przyrody i jest największym jego odbiorcom.


Marka postanowiła do 2030 roku używać materiałów do produkcji ubrań pozyskanych etycznie i z recyclingu. Brand wdraża poza innowacyjnymi inne  ekologiczne materiały jak lyocell, wełna z recyclingu, len. Poliester  czy plastik pochodzące z recyclingu to alternatywa jako wykorzystanie ponowne używanego wcześniej produktu. 


Bardzo cieszy fakt, że H&M podaje daty wdrożenia działań. To klienci niejako poprzez odpowiedzialność, świadomość ekologiczną sprawiają, że marki chcą być bardziej transparentne. Innowacyjne działania w sprawie produkowania nowych ekologicznych materiałów wykorzystanych może dziś w małym stopniu, ale w przyszłości może większym przyczynia się do zmiany. Czy kiedyś marki sieciowe miały stanowisko osoby od zaangażowanej mody, chyba nie? Fajnie, że marki sieciowe podejmują pewne działania. Trudno być marką odpowiedzialną i niewielu firmom się to udaje, ale dobrze, że sieciówki podejmują jakieś kroki by używać naturalnych materiałów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Vinted high prices?

  Vinted nabija w butelkę? Tak dobrze przeczytaliście. Owszem tam można znaleźć produkty w dobrej cenie, ale są tam też rzeczy w znacznie za...