środa, 26 czerwca 2019

Do we need fashion?


Shopping Experience – doświadczaj mody. Przepraszam, że was zaniedbywałam. Wydarzenie, które miało miejsce pod koniec marca naprawdę wryło mi się w pamięć. Impreza właśnie pod tytułem Shopping Exprience organizowana przez Vogue Polska z Galerią Mokotów była taką małą ucztą modowo- urodową. Wydarzenia odbywały się w przestrzeni Designer Gallery, gdzie znajdują się butiki polskich projektantów czy marek modowych  jak & Other Stories. W wyznaczonych sklepach czekały na gości promocje, mały poczęstunek czy personalizacja odzieży. 

Pierwsze wydarzenie na którym byłam dotyczyło trendów urodowych na wiosnę i  lato 2019. Prelegentki mówiły o trendzie na nierówną grzywkę, farbowaniu włosów na kolory tęczy czy modzie na opaski, spinki. 

Kolejne spotkanie dotyczyło tematu projektowania. Dzisiaj każdy może zostać projektantem mody. Moda stała się demokratyczna. Ale w Polsce nawet najbardziej znanym projektantom nadal jest trudno wyżyć z projektowanie. Każdy pokaz wiąże się z niepewnością czy ludzie to kupią. W niedzielę brałam udział w panelu Zawód projektant. Uważam, że była to najciekawsza dyskusja. Przeraziło mnie tam to co powiedziała Gosia Baczyńska. Projektantka, która ma taką renomę może nie zebrać pieniędzy na pokaz i pewnie będzie musiała go przełożyć. Projektanci nie otrzymują pomocy od państwa. Nie ma żadnego w Polsce stowarzyszenia wspierającego projektantów. Dlaczego nie mamy polskiego tygodnia mody? Bo nie ma należytego organizatora i sponsorów. Pokazy mody to spędy dla cele brytów na ściankach. Nie ważna jest kolekcja projektanta tylko w to co był ubrany celebryta. Wydaje się, że nie potrzebujemy tygodni mody. Czy Polacy interesują się modą? Ona nadal uważana jest przez wielu jako coś błahego i niepotrzebnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

New beginning?

  Jak to się stało? Czas biegnie nieubłaganie. Pomyśleć, że tyle mnie tu nie było. Ostatni wpis jest z października 2022 roku. Próbowałam, c...