Moda może być
wykorzystana w słusznej sprawie. Przez to ,że potrafi występować ponad
podziałami ma wielką siłę rażenia. Chciałabym wam tu ukazać dwie kampanie.
Pierwsza, której inicjatorką jest Omenaa Mensah dotyczy tolerancji. Omenaa namówiła projektanta Tomasza Olejniczaka do stworzenia elementu garderoby,
który byłby w pełni utożsamiał się z ideą kampanii. Olejniczak stworzył prosta rzecz w pełni wpisującą się w kampanię. Czarna bluza z napisem tolerance to
niby banalny,ale ponadczasowy i ponad narodowościowy przekaz. Poza tym jednym z modeli jest tu czarnoskóry chłopiec, który także doświadczył w Polsce braku tolerancji. Czy Polska
faktycznie jest taka tolerancyjna jak się mówi? Niestety nie bardzo,skoro
potrzebna nam jest taka akcja.Poza tym Omenaa zaprosiła do udziału w tej kampanii ciekawe osobowości . Cel tej akcji jest w pełni słuszny. Lubię kiedy za modą stoi słuszna idea , a nie
chodzi tylko o noszenie pięknych ubrań. Kolejną akcję przygotowały amerykańskie
dziennikarki portalu BuzzFeed. Wystylizowały się na Aniołki Victoria’s Secret. Chodziło im o
pokazanie prawdziwego piękna i prawdziwych kobiet z krwi i kości. Wpisuje się
ona także w szeroki temat tolerancji dla inności i to zarówno pod względem wagi
jak i koloru skóry. Ta druga kampania odbiła się dużym echem nie tylko Stanach
Zjednoczonych,ale i na całym świecie.
Dwie akcje- kampanie, jedna tylko o zasięgu lokalnym,a druga międzynarodowym.
Dlaczego ta druga akcja odniosła większy skutek,a tym samym zasięg globalny ? Opiera się na kontrowersji pośród wszechobecnego kultu maksymalnie szczupłej sylwetki, nikt przed nimi czegoś podobnego nie robił, pojawia
się też element zaskoczenia. Brawo należy się tym kobietom za odwagę, bo
przecież nie są profesjonalnymi modelkami. Aniołki Victoria’s Secret są znane
na całym świecie. Nawet osoby niezbyt interesujące się modą wiedzą o kogo
chodzi - stąd zainteresowanie sprowadzeniem ich do typowych nie retuszowanych
rozmiarów. Czy takie kampanie sprawią,że świat mody będzie lepszy,bogatszy i
głębszy,zobaczymy.Tak sobie myślę,że zamieszczę tu cykl artykułów o modzie
wykorzystywanej w słusznym celu,będącą nie otoczką, ale motorem sprawczym,co wy
na to? Warto śledzić takie kampanie ?
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Vinted high prices?
Vinted nabija w butelkę? Tak dobrze przeczytaliście. Owszem tam można znaleźć produkty w dobrej cenie, ale są tam też rzeczy w znacznie za...
-
Mam za sobą przeczytaną książkę Joanny Glogazy : „Slow Life”. Wrażenia z lektury znakomite. A już pojawiła się pierwsza opowieść świetn...
-
Chciałoby się powiedzieć veni, vidi, vici. Ale z tym vici trochę nie bardzo. Karen Paul ( nie mylić ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz