Advanced Style
był pierwszym blogiem, który pokazywał uliczną modę prezentowaną przez dojrzałe
fashionistki.Iris Apfel to najstarsza fashionistka. W tym sezonie na wybiegu u
Łuksza Jemioła na wybiegu pojawiły się modelki, które świeciły triumfy w latach
90. Tym samym udowodnił on, że dojrzałe modelki wcale nie są takie stare,
spokojnie mogą pojawiać się na wybiegu i prezentują się znakomicie.
Społeczeństwo europejskie się starzeje, a pokazanie starszych modelek jest
świetnym zabiegiem promocyjnym by przyciągnąć starszą klientele do swoich
projektów, która dokładnie pamięta te modelki.
W najnowszej
kampanii Dolce & Gabbana mamy ukazaną starość jako drugą młodość. Starsze
kobiety ukazane są na zdjęciach w kontrze do młodych kobiet i młodych mężczyzn.
Przy tym nie tracą swego uroku. To typowe włoszki, które można spotkać na
niemal każdej ulicy we Włoszech. Dlatego tak łatwo jest się z nimi utożsamić.
Ich bronią są przystrojone w barokowe klejnoty torebki. W ich wnętrzu chowają
swoje sekrety. Piękne damy są ubrane w tradycyjną czerń na głowach mają tiary i
wianki z krwistoczerwonych goździków. Zrobione na szydełku chusty opatulają ich
ramiona to ich obowiązkowy rekwizyt.. Uśmiechają się do siebie. Na
kolejnym zdjęciu trzymają w rękach
piękne, kolorowe torby z zakupami. Jedna z nich onieśmielona aparatem zakrywa
całą twarz. Na innym zdjęciu widać tylko w tle jedną z nich siedzącą na bogato
zdobionym krześle. Z przodu znajdują się młode kobiety i jeden mężczyzna
torreador. Najważniejsza jest
naturalność w pozowaniu tych dojrzałych kobiet. Nie ustępują w niczym
prawdziwym modelom i modelkom. Kobiety
60+ brawo. Czy ten ukłon w stronę dojrzałości będzie coraz częstszy?
Na pewno
projektanci osiągną pożądany skutek. Przełamali tabu związane ze starością i
przemijaniem. Zrobili to umiejętnie i ze smakiem. Nie usiłowali zmieniać
dojrzałych kobiet w nastolatki. Pokazali ich naturalne piękno i to się chwali.
Otworzyli tym samym drzwi swoich butików na panie w starszym wieku. Pokazali
im, że też mogą być klientkami tego domu mody. Ta kampania pokazuje też, że w
starszym wieku można wyglądać dobrze i czuć się dobrze w swoim ciele.
Naturalność przed wszystkim. Starość to nie koniec życia, ąle nowy początek., może czegoś dobrego. Dojrzałe
kobiety ukazane w kampanii prezentują naturalne piękno bez cienia operacji
plastycznej. Są prawdziwe i bliskie nie tylko klientkom marki. Stateczne damy
,ale nie nobliwe.
Czyżbyśmy
doczekali się nowej tradycji i inni projektanci wezmą przykład z Dolce &
Gabbana?
Advanced Style was the first blog,
which showed street fashion represented by mature fashionist. Iris Apfel is the
oldest fashionist. In AA season on Łukasz Jemioł catwalk appeared models who
were famous in 90’s. He proved that mature women are not so old,and shown on
photos as good as young women and men. They don’t loose their charm.They are
typical Italian women who we can meet at every Italian street . That’s why is easy to
identify with them. Their weapons are
bags decorated baroque jewels. Inside it
they hide secrets. Beautiful ladies are dressed in traditional black on their
heads they have crowns and wreaths with red carnations. Made on the crotchet
scarf are their basic thing. They are smiling. On the next photo they are
holding in their hands beautiful shopping bags. One of them is shy of photo
camera is covering her face. On the other photo we can see only one of this
women on rich ornamented chair. In front of her are standing young women and
toreador. The most important is naturalness in posing this old women. They are
so prefect as young women and men. Women 60+ congratulations. Do older women be
often seen in such a campaigns.
For sure fashion designers will
reach wanted result. They crashed the taboo connected with oldness and
pass. They did it with taste. They
didn’t try to change mature women on teenagers. They showed natural beauty of
these women. They opened the doors of their boutiques to women in older age.
They showed them that they can be clients of this fashion house. This campaign
shows that in older age you can look good. Naturalness. Old age is not the end
of life but new start for something good. Mature women showed in this campaign
are presenting natural beauty without plastic surgery. They are true and close
not only for clients of this brand. Is it new tradition and other fashion
designers will do similar thing.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz