Najpierw była
plotka. Vogue określany biblią mody w Polsce? No way. Niedawno światowy portal
modowy o dużej renomie Business of Fashion potwierdził te informacje. Hurra!
Będzie polska edycja Vogue. Wreszcie. To wielkie wydarzenie w świecie mody w
Polsce. Fashionistki czekały na to lata. Pamiętacie pewnie jak Jessica Mercedes
żartowała, że chce być redaktorką Vogue.
Co ciekawe redaktorem polskiego Vogue
ma być mężczyzna Filip Niedenthal. Filip
jest czwartym mężczyzną, któremu powierzono redagowanie Vogue. Polski Vogue
będzie już 22 edycją tego magazynu. Czy Polska jest gotowa na przyjęcie Vogue? Rynek luksusowy w
Polsce wart jest 584 miliony dolarów i do 2020 roku ma wzrosnąć o 28%. Polacy
coraz częściej kupują towary luksusowe w naszym kraju. Nie tylko w Warszawie,
ale też we Wrocławiu czy Poznaniu. Mamy też coraz więcej luksusowych polskich
marek jak np. projekty Magdy Butrym. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na
jakość. Portal Wirtualne media wróży pomyślność polskiej edycji Vogue.
Jak mówi
sam Niedenthal plotki o polskim Vogue są odkąd zaczął pracować w branży mody
czyli od 17 lat. W erze informatycznej od samego początku w Polsce ma być razem
z pismem strona internetowa. Dla porównania Elle pojawiło się na rynku polskim
w 1994 roku i sprzedaje się w Polsce w ponad 52 tys. egzemplarzy. Harper’s
Bazaar swoją edycję uruchomił w 2013 roku i sprzedaje się w 50 tys.
egzemplarzy. Najwięcej czytelników ma polskie pismo Twój Styl,1,3 miliona
egzemplarzy. Uruchomienie nowego magazynu to nie lada wyzwanie. Zwłaszcza kiedy
tylu graczy jest na Polskim rynku. W tamtym roku swoją premierę miała przecież
polska edycja L’Officiel. Vogue wchodzi późno, ale ma szanse być najlepszy
zwłaszcza dla miłośników dóbr luksusowych.
Kolejnym wyzwaniem będzie stworzenie
strony internetowej na równie wysokim poziomie. Vogue mimo braku obecności
polskiej edycji jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych magazynów o modzie.
Niedenthal wydaje się być godną osobą na stanowisko redaktora. Jest człowiekiem
z wielkim doświadczeniem i wiedzą. Sekretarzem redakcji ma być Małgorzata Bela.
Jest kolejną osobą, która ma duże znajomości choćby wśród stylistów czy
fotografów mody. W czasie swej wieloletniej pracy jako modelki nabrała wielu
kontaktów, jest ikoną mody. Kasia Kulczyk twierdzi, że polski Vogue będzie
miejscem promocji polskich talentów. 14 lat temu, gdy wydano polską edycję
Glamour moda luksusowa była w Polsce w powijakach. Od tego czasu wiele się
zmieniło.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz